Kujony i maki w kolejnym działaniu

lubek-kafel

Lubuski Teatr po raz drugi odwiedzili nauczyciele i młodzież z trzech zielonogórskich szkół: I i V Liceum Ogólnokształcącego oraz Zespołu Szkół Elektronicznych i Samochodowych. Zajęcia prowadzone w międzyszkolnych grupach stanowiły kontynuację podjętych dwa tygodnie wcześniej tematów. Prowadzący je nauczyciele i artyści zlokalizowali problem stereotypów oraz granicy między żartem a hejtem w odmiennych obszarach. Posługiwali się konkretnymi narzędziami (obraz, film, język) i wymyślili bardzo różne formuły zapraszające młodzież do dyskusji. Jak za pomocą montażu i planów filmowych przedstawić sekwencje obrazujące problem różnicy między żartem a hejtem? (Beata Paramonczyk, LO V). Memy udostępniane na portalach społecznościowych i w przestrzeni internetu: w jakich sytuacjach stanowią żart, kto może odebrać je jako hejt? (Agnieszka Piątkowska, Zespół Szkół Elektronicznych i Samochodowych). Jak będą wyglądały nasze słowa i nasze myśli zinterpretowane przez językoznawstwo kognitywne? Jaki językowy obraz świata zawiera się w naszych słowach? (Bożena Piątkowska, LO I). Wiele poruszanych kwestii pozostało spornych i nierozstrzygniętych. Można było poprzygladać się temu, jak różnie odczytujemy te same sytuacje, słowa, znaki. I jak różne zajmujemy stanowiska. Przestrzeń Lubuskiego Teatru stała się forum wymiany myśli, a także miejscem dzielenia się dobrym doświadczeniem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *